کتاب افسانه های دگردیسی

اثر اوید از انتشارات معین - مترجم: میر جلال الدین کزازی-تاریخی

اووید، ۴۳ ق‌. م‌. - ۱۷؟م
Les metamorphoses, Metamorphoses, Ovid (from Greek)
‏عنوان: «افسانه‌های دگردیسی اوید»، اثر: «پوبلیوس اویدیوس نسو»؛ برگردان: «میرجلال‌الدین کزازی»، نشر: تهران، معین، ۱۳۸۹، در ۶۲۲ ص، شابک: 978-964-165-034-8، ‏موضوع: شعر یونانی -- ترجمه شده به فارسی


خرید کتاب افسانه های دگردیسی
جستجوی کتاب افسانه های دگردیسی در گودریدز

معرفی کتاب افسانه های دگردیسی از نگاه کاربران
1000. Metamorphoses, Ovid
اووید، ۴۳ ق‌. م‌. - ۱۷؟م
Metamorphoses, Ovid (from Greek)
Characters: Apollo, Hercules, Venus, Mars, Orpheus
‏عنوان: «افسانه‌های دگردیسی اوید»، اثر: «پوبلیوس اویدیوس نسو»؛ برگردان: «میرجلال‌الدین کزازی»، نشر: تهران، معین، چاپ نخست سال ۱۳۸۹، در ۶۲۲ صفحه، شابک: 9789641650348، ‏موضوع: شعر یونانی -- ترجمه شده به فارسی

اووید، یکی از نام‌آورترین سخنوران «رومی» یا همان «لاتین» است، و می‌توان وی را پس از «ویرژیل» و «هومر»، پرآوازه‌ترین سخن‌سرای لاتین نامید. «افسانه‌های دگردیسی» در «پنجاه بخش» به نظم درآمده که «اووید» هر بخش را، کتاب نامیده، و کوشیده افسانه‌هایی از انواع «دگردیسی» را، در آن شرح دهد. در این افسانه‌ها به همه‌گونه دگردیسی برمی‌خوریم، از دگردیسی آدم به جانداری دیگر، تا دگردیسی انسان به سنگ و کانی بی جان. کتاب، برگردان سروده‌های «اووید» و شرح «افسانه‌های دگردیسی اوید» به زبان پارسایی است. ا. شربیانی

مشاهده لینک اصلی
برای کلاس خواندن

مشاهده لینک اصلی
NARCISSUS و ECHO: تولد NarcissusNarcissus توسط Cephisus، که @ به شدت از @ nymph رودخانه تاریک، Liriope.Narcissus بسیار زیبا بود که حتی در مهبل او، شما ممکن است در عشق او افتاده است. خانواده اش از پروردگارش پرسیدند آیا او به سن و سال پیر می شود؟ او پاسخ داد: \"ای، اگر او نمی خواهد خودش را بشناسد.\" ابتدا به نظر می رسید که این پاسخ بی ضرر بود. با این حال، در نهایت، طبق گفته اوویید، این ثابت شده است که به دو دلیل به درستی ثابت شده است: @ جنون عجیب و غریب @ که پسر و ماهیت مرگ او را متحمل شد. شیرین شانزدهم در سن 16 سالگی، نارسیس را می توان به عنوان یک پسر و یک انسان. دو مرد و زن در عشق با او افتادند. با این حال، اوید می گوید که این جوان جوان نرم، یک غرور را غافلگیر کرد که هیچکدام از آن پسران و دختران جرات نداشتند او را لمس کنند. پیامدهای این ارزیابی پیچیده است. سه جزء وجود دارد: 1. نابغه افتخار یا بیهوده بود. او (یا غرور او) بی رحم بود. 3. هیچکدام از اعضای او جرأت نداشتند او را لمس کنند. ناشناخته است این است که آیا او از رویکردان ستایشگر خود رد می کند. آیا او به رویکردهای خود عمل نمی کند؟ در عوض، آیا او ظاهرا چنین بی رحمانه بود که هیچ روشی نداشت؟ آیا هیچکس جرات ندارد به او نزدیک شود؟ اهمیت جنسیت اهمیت دارد تا متوجه شود که متضررین نارسیس از هر دو جنس بودند. او به همان اندازه برای هر دو جذاب بود. او به طور ضمنی رویکردهای هر دو جنس را رد می کرد، بنابراین هیچ دلیلی وجود ندارد که مشکوک باشد. قطعا همجنسگرایان یا همجنسگرایان یا دوجنسگرایان. ورود به EchoThe روایت با ورود Echo شتاب می کند. او نمی تواند گفتگو را آغاز کند، اما می تواند با تکرار آخرین حرف هایی که شنیده اید، به نظرات دیگران پاسخ دهد. او در عشق می افتد نارسیس وقتی او حضور او را تشخیص می دهد، او می گوید: من قبل از اینکه شما را لمس کنم، می میرد، می میرند. @ پاسخ Echo، @ من شما را لمس می کنم. @ او تماس فیزیکی را دعوت می کند. او او را عصبانی می کند و تقریبا بی نظیر آن را از بین می برد، تا زمانی که فقط صدای او باقی بماند. در این نقطه، اوویید اشاره می کند که ناباروری دقیقا همانطور رفتار کرده است که با هر دو طرفداران زن و مرد رفتار کرده است. @ Echo and Narcissus @ (1903)، by جان ویلیام واترهوس، تحسین برانگیز ScornedNow، یکی دیگر از اعضای Narcissus (نه Echo) باعث می شود او را لعنت: @ او می تواند در عشق به دیگری، همانطور که ما با او انجام می شود! شاید او هم نتواند دوستش را به دست آورد! @ لعنت به طور موثری باعث می شود که عشق او غیرقابل دسترس باشد. استخر پاک با آب درخشان سیلور در صحنه بعدی، ما نارسیوس را در کنار یک استخر در جنگل می بینیم. همانطور که او از استخر می نوشید خود را با بازتاب زیبایی که او می بیند محکم می کند. با این حال، در این مرحله، هیچ پیشنهادی وجود ندارد که او می داند که تصویر خودش است: به طور ناخواسته، او خود را خواسته و خود را هدف از تصویب خود، یک بار به دنبال و به دنبال، خود را آتش شعله ای که او سوخته @ به طور ناخودآگاه، موضوع و شیء تبدیل به یکی شد. با این حال، به دلیل لعنت، موضوع نمیتوانست شی خود را به خود بگیرد. سایهی بازتاب شما Ovid هشدار میدهد که نارسیوس در متن:Poor پسر احمقانه، چرا بیهوده درک تصویر زودگذر که شما را تحمل می کند؟ چیزهایی که می بینید وجود ندارد فقط کنار بیایید و آنچه را دوست دارید از دست خواهی داد آنچه شما می بینید، اما سایه ای است که توسط بازتاب شما باز می شود؛ در خود آن چیزی است. آن را با شما می آید و طول می کشد در حالی که شما وجود دارد؛ اگر می توانید بروید می توانید بروید. @ اما هیچ پیشنهادی وجود ندارد که نارسیوس هشدار را بشنود. هشدار Ovids پس از این رویداد، هنگامی که او در حال نوشتن داستان خود می آید. نابغه باید خود را در معرض خطر خود قرار دهد. او باید خودش را تنها بشناسد. نارسیس LoveNarcissus معضل این است که او نمی تواند به عشق خود برسد یا به دست آورد: من در عشق هستم و دوست عزیزم را می بینم، اما برای آن که می بینم و دوست دارم، نمی توانم بروم؛ تا کنون از عشق من گمراه شده است ... فقط یک آب کم، ما را از هم جدا می کند. @ در نهایت، او خود را به رسمیت می شناسد و طبیعت عشق او را می فهمد:Alas! من خودم پسرم هستم. من آن را می دانم: بازتاب من خود من را فریب نمی دهد. من با عشق خودم به آتش می مانم من هستم که شعله هایی را که باید تحمل کنم را روشن کنم @ چه کاری باید انجام شود؟ چه کاری باید انجام دهم؟ وو یا ووو؟ اما پس از من چه می خواهم؟ آنچه من می خواهم، من ... @ او آمده است به رسمیت شناختن که شیء موضوع موضوع خود است.از آنجا که او در حال حاضر خود را دارد (در واقع، او خود مالک)، میل خود را بیهوده است. او نمیتواند دوباره آنچه را که قبلا داشته است بدست آورد. اختلاف و پیگیری یک پاسخ این است: @ چطور می خواهم خودم را از بدنم جدا کنم. ذهن باید جدا از بدن باشد، موضوع باید از شیء جدا شود، به طوری که یکی دیگر می تواند دیگران را دنبال کند. این فرایند تفکیک می تواند به هر دو میل و به دست آوردن آن امکان پذیر باشد. با این حال، مجددا تلاش می شود. My LoveNarcissus، ستاره دار من متوجه می شود که او هرگز نمی تواند موضوع عشق خود را لمس کند؛ زیرا این تصویر آبدار و تصور است. همانطور که تصویر او در استخر خاموش است، او می گوید: ...

مشاهده لینک اصلی
این کتاب باید برای کسانی که علاقه مند به ادبیات و هنر اروپایی هستند لذت مطلق باشد. در قرن اول میلادی نوشته شده است که اولین تلاش برای اسطوره شناسی یونان است و تمامیت را در تاریخ امپراتوری روم وارد می کند. من فقط از اینکه به عنوان دانشجوی کارشناسی درس می خوانم پشیمان نیستم، هرگز با این کار بر روی این برنامه درس نخواهم گرفت. با دیدن متامورفوزها بدون مزیت یک استاد کلاسیک برای هدایت من، بسیار خوشحالم که این اولین مجموعه ی اسطوره یونانی نبود که من خوانده ام. قبلا توتال فلفل های توماس بولینچس و ادیات هامیلتون را خوانده بودم که هر کدام از آنها برای خواندن فردی بدون استفاده از نظارت دانشگاهی نوشته شده بود. توصیه اول من اولین بار و یا Bullfinch یا همیلتون خوانده می شود و سپس بعدا زمانی که در خلق و خوی برای بازگشت به فرهنگ هلنیستی خواندن Ovids کار می کنند.

مشاهده لینک اصلی
متامورفوس یک شعر حماسی است که توسط شاعر لاتین Publius Ovidius Naso نوشته شده است، همچنین به عنوان merely Ovid شناخته می شود. آن را با پانزده کتاب ترکیب می کند که این دیدگاه نویسندگان جهان را از زمان ایجاد آن به روزهای خود در امپراطوری روم با تجسم افسانه های فوق العاده در مورد تحول، یا از نماز یا مجازات، اما همیشه با مداخلات الهی، روایت می کند. با این حال مهم است که اغلب اوقات وقتی که اوویید در این آیه ها به این خدایان اشاره می کند، حقیقتا در مورد حاکمان رومی می نویسد. او اعمال کسانی را که قدرت را بر کسانی که از طریق انتقال به اسطوره های بت پرستی که در رم بسیار شناخته شده بودند، به نمایش گذاشت. او اساسا گفت که این کشور بزرگ در روزهای سابق و جاری، که در آن صلح فقط شروع به شکوفایی کرد، بیان شده است. شخصا هنگامی که من هومر یا ویرجیل را خوانده ام، من با کارهای آنها با شگفت زده شدم، اما من هرگز به عنوان ارتباط با آنها احساس نمی کنم با اوودی ها شاهکار. من می توانم بگویم که این به خاطر این واقعیت است که من با استعاره ها در ارتباط با بازگشت به خانه، جنگ یا آیین های بشری ارتباط ندارم؛ اما در نهایت اوید هم همین کار را می کند: از هنر ادبیات برای انکار و بهبود زندگی استفاده می کند. با این حال، برای من، حوضها موضوعهایی هستند که در چندین حوزه و موضوعاتی که هنوز به ما مربوط هستند، اختصاص دارد. به من اعتماد کن وقتی که می گویم فردا به سختی می توانم یک شعر بهتر را بخوانم که شامل تجاوز، سوء استفاده از قدرت، بی عدالتی و استکبار در آیات کاملا ساخته شده است. اما فکر نمی کنم اووید تنها هدف این بود که روحانیون را نقل کند و چگونه با آن کنار بیایید: او بعد از غم و اندوه نشان می دهد. به عنوان مثال ببینید که چگونه بسیاری از وقایع خودکشی در این مجموعه از اسطوره ها از دل شکسته، مرگ مجنون معشوق یا مجازات الهی اتفاق می افتند. قسمت های مختلف طنز آمیز در سراسر کتاب وجود دارد، اما دیگران نیز وجود دارند که کاملا لمس می شوند (حداقل برای من). به عنوان مثال ناسيون را به خاطر دارم، که من آن را به عنوان يک موجود مستبد و متعصب فکر مي کردم، اما شخصا بويژه بي گناه و تا حدودي خالص هستم. همچنین وجود دارد Hermaphroditus و چگونه پس از Salmacis رد، قصد تجاوز به عنف و caprice از دست رفته او virility توسط اتحاد به دومی. یا دافنه، که پس از اینکه توسط آپولو مورد ضرب و شتم قرار گرفت، برای زیبایی او، علت غم و اندوه خود را دعا می کند، از بین برود، و در نتیجه به یک درخت لورل تبدیل می شود. ما همچنین آی فیس را پیدا کردیم که یک دختر متولد شده بود، اما به عنوان یک پسر رفتار کرد، جنس مخفی او را پنهان کرد، فقط به این دلیل که پدرش مادرش را تهدید کرد که نوزاد را بکشد، اگر پسر نبود. پس از آن آیفیس عاشق یک زن است که قصد دارد ازدواج کند، اما او رنج می برد زیرا مخفیانه در برابر محاکمه غم انگیز به دلیل ادعاهای لزبینیسم به عنوان چیزی غیر طبیعی به نظر می رسد. با این حال، پس از مداخله الهی، Shes سرانجام تبدیل به یک مرد، به طرز خوشحالی ازدواج کرد. و همچنین Caenis را ببینید (یکی دیگر از اسطوره های مورد علاقه شخصی من)، که توسط Poseidon مورد تجاوز قرار گرفته است و به عنوان یک پاداش آرزو می شود. پس او آرزو می کند که رابطه جنسی او تغییر کند و به این ترتیب به Caeneus تبدیل می شود که بعدها به دلیل تغییر جنسیتش در مبارزه علیه قدیما گول زده است: مردم بر این باور بودند که قدرت او به دلیل ریشه های زنانه او، خالی از سکنه است. بنابراین نکته من این است که متامورفوز با مسائل معاصر پر است، مخصوصا آنهایی که مربوط به هویت جنسیتی هستند. ما اغلب اخبار مربوط به زنانی را که مورد آزار و اذیت مردان هستند پیدا می کنیم، که ادعا می کنند قربانی شدن زیبایی تحریک کننده گردهمایی هستند، همان گونه که دافنه خودش فکر می کند. ما مردان یا زنان را با اختلال جنسیتی مقابله می کنیم که باید از طریق ترس از رد یا بعضی اوقات مرگ، مانند آی فیس، زندگی کنند. نویسنده این کتاب در مورد کار خود فکر می کند که ناتوانی های مردم در مورد طبیعت بشر از دست انسان ها با این حال، اسطوره های ذکر شده در بالا تنها چند مورد هستند: تنوع موجود در کتاب واقعا گسترده است. اوید با شعر حماسی خود، به خاطر ماهیت انسانی و نحوه تبدیل آن، کار شگفت انگیزی انجام داد. به گفته وی، ما همه تغییر می کنیم؛ ما مثل یک رودخانه هستیم که هرگز چنین چیزی را ادامه نمی دهد. او با شکوفایی در کتاب نهایی Metamorphoses که به آموزه های فیثاغورس به عنوان رساله ای درباره هنر صلح می پردازد، بسته می شود. همانطور که توسط او بیان شد، هیچ دلیلی وجود ندارد که مردم در مرگ یک موجود دیگر جشن بگیرند. او اعمال بت پرستی را که به طور بی عاطفه زندگی گناهکار را برای گناهی که انجام نمی داد، محکوم می کند. او، به طور کلی، به خواننده می آموزد که چگونه زندگی گرانبها - \"هر زندگی\" است. @ بدن ما نیز همیشه بی وقفه در حال تغییر است، و آنچه که ما بوده یا هستیم، چیزی نیست که ما betomorrowâ € | @\nحتی قبل از کتاب XV من می دانستم که این بدون پرسیدن یکی از کتاب های مورد علاقه من بود. اما پس از کتاب مورد نظر، من فکر می کنم این یکی از کتاب هایی است که من تلاش می کنم روزهای دیگر را ردیابی کنم تا به خودم یادآوری کنم که تغییر طبیعی است؛ زندگی بدون توجه به شکل آن، اهمیت دارد؛ و این امیدوارم، برای مدتی به ذهنم برسد.

مشاهده لینک اصلی
اوودی به مدت طولانی توسط محققان کلاسیک نادیده گرفته شد و به اندازه کافی به اندازه کافی جدی نبود. او اکنون بازسازی شده است و متامورفوز به عنوان یکی از پیچیده ترین، پیچیده ترین و مشکل تر از شعر سن Augustus شناخته شده است. همچنین یکی از شایسته ترین و قابل دسترس ترین، و این ترجمه شایستگی جایزه برای اینکه هر دو وفادار به اصلی لاتین و در عین حال به صورت زیبایی در آیه خالی انگلیسی مدرن به کار می رود. به طوری که اغلب به عنوان مجموعه ای از اسطوره های یونانی و رومی در نظر گرفته می شود، متامورفوز ها باید به عنوان شعری مداوم به داستان جهان از آفرینش به آپوتوسیت جولیوس سزار خوانده شوند - مد بی نظیر و اغلب خنده دار و ترسناک. در طول راه، او تقریبا در هر داستان که در دنیای باستانی گفته می شود، می گوید: \"نارسیس ها و اکو\"، \"ارفئوس\" و \"اویزودی\"، \"پیگملیون\"، \"مده\"، \"ونوس\" و \"آدونیس\"، جنگ تروا، بنیاد رم، رومولوس و رم. ، باهوش و پیچیده است و او بازی می کند با هر نوع ادبیات: شعر عاشقانه، حماسه، فلسفه، علم یونانی. موضوع قابل توجه شعر که 12 کتاب را متحد می کند تغییر است اما دانشمندان مدرن متوجه می شوند که این نیز بخشی از بازی اوید با خوانندگانش بازی می کند و بحث بر سر چیزی است که اوvid در مورد آن ادامه می دهد. شاید جالب است که شاید او شیوه ای است که با پیش فرض های ما درباره جنسیت، قدرت، وضعیت و اقتدار ما بازی می کند - اما همه با سبک ترین لمس هایی که هرگز داستان داستان درخشان را به طور کامل به بحث و گفتگو نرسانید. داستانهای بعد از ورگیل، در یک سطح، متامورفوز پاسخی به گفتگو با آئید است و بعضی اوقات به عنوان پادزهر به نظر میرسد که همدردی طرفداران اوگفتاری ورگیل را خوانده است. مطمئنا اووید از امپراطور آگوستوس از رم اخراج شد، پس از آنکه شعر منتشر شد، علت آن نمیتواند علت از دست رفتن همه منابع مربوط به حادثه باشد. با این حال، بسیاری از محققان در حال حاضر دیگر صدای انفجاری را در خود Aeneid تشخیص می دهند، در مورد ماموریت امپراطوری رم و آگوستوس، بنابراین ممکن است Ovid و Vergil از هم جدا از هم نیست ... در هر صورت، متامورفوز باقی می ماند یکی از بیشتر نمونه های درخشان از قدرت خالص فوق العاده داستان نویسی و هنرمندان از شکسپیر تا برنینی را به تد هیوز الهام می بخشند.

مشاهده لینک اصلی
کتاب های مرتبط با - کتاب افسانه های دگردیسی


 کتاب غیور
 کتاب خاستگاه هرمنوتیک خود
 کتاب آشنایی با بورخس
 کتاب بر شانه های غول(گالیله)
 کتاب اعتراف من
 کتاب آشنایی با جان استوارت میل